Zajęcia prowadzone przez specjalistów szkolnych:

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Celem zajęć korekcyjno – kompensacyjnych (terapii pedagogicznej) jest usprawnienie funkcji zaburzonych analizatorów, kompensacja braków, ćwiczenie pamięci, koncentracji, doskonalenie umiejętności czytania, pisania, ortografii, wzbudzanie motywacji uczniów oraz stwarzanie okazji do odnoszenia sukcesów.  

Podczas zajęć dobierane są odpowiednie techniki i metody wpływające pośrednio oraz bezpośrednio na poprawę osiągnięć dydaktycznych, co zdecydowanie wpływa na lepsze funkcjonowanie emocjonalne i społeczne dziecka. Zajęcia nastawione są na eliminowanie ujemnych konsekwencji, podwyższanie samooceny i motywacji do nauki. Terapia ta dąży do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno-motorycznych.  

Zajęciami objęci są uczniowie  
- posiadający opinię Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej ze wskazaniem do uczestnictwa w tych zajęciach;  
- z dysleksją lub ryzykiem dysleksji;  
- z nieharmonijnym rozwojem psychoruchowym;  
- z zaburzonym funkcjonowaniem analizatorów. 

 

Zajęcia kształtujące umiejętność uczenia się

Celem zajęć kształtujących umiejętność uczenia się jest pomoc uczniom w osiągnięciu sukcesu edukacyjnego. Zajęcia przeznaczone są dla uczniów, którzy mimo braku deficytów poznawczych uczą się poniżej możliwości intelektualnych. W ramach ćwiczeń i psychoedukacji uczniowie wyposażani są w narzędzia niezbędne do skutecznej nauki, takie jak czytanie ze zrozumieniem, właściwe wyznaczanie celów edukacyjnych, zarządzanie czasem, planowanie, robienie notatek, poszukiwanie informacji, mnemotechniki, a przede wszystkim sprawdzanie swojej wiedzy i umiejętności. Zajęcia skupiają się również na wzmocnieniu motywacji do nauki, wiary we własne możliwości edukacyjne młodzieży. 

 

Zajęcia kształtujące umiejętności społeczne

Zajęcia przeznaczone są dla młodzieży z problemami adaptacyjnymi, uczniów z trudnościami w adaptacji w grupie szkolnej,  uczniów przejawiających agresywne zachowania, uczniów z niską motywacją do osiągnięć szkolnych, z trudnościami w koncentracji uwagi, po sytuacjach traumatycznych, z depresją młodzieńczą, osób niepodporządkowujących się zasadom ustalonym w grupie, przejawiających zachowania destrukcyjne. Zajęcia mogą  mieć formę zajęć indywidualnych bądź grupowych. 

Podczas zajęć uczniowie nabywają umiejętności :
- rozpoznawania emocji własnych i innych osób
- rozwiązywania konfliktów
- przestrzegania zasad i norm społecznych
- i komunikacji, w tym komunikacji asertywnej
- skutecznego współdziałania w grupie
- samoregulacji
- radzenie sobie ze stresem i emocjami negatywnymi
- budowania właściwej samooceny, myślenia pozytywnego i poczucia sprawstwa