Szkolni specjaliści ogłosili konkurs na najciekawsze hasła promujące bezpieczne i kulturalne korzystanie z Internetu. W konkursie wzięła udział młodzież z trzech klas: 1aT, 1fT i 2hT. Wyniki ich prac zostały zaprezentowane w formie wystawy na szkolnym holu. Zwyciężyła klasa 1aT, która wymyśliła największą liczbę haseł promujących bezpieczeństwo w Internecie, a wszyscy uczestnicy otrzymali słodkie nagrody ufundowane ze środków Rady Rodziców. W czasie trwania Projektu wychowawcy klas pierwszych, drugich i trzecich przeprowadzili zajęcia dotyczące hejtu i przemocy w Sieci. Omówili problemy mowy nienawiści w Necie oraz - dzięki ćwiczeniom opartym o fikcyjnego kosmitę Xorg z planety Xenovia - pokazali czym jest hejt i jak może być tragiczny w skutkach. W dniu kończącym akcję DBI 2022, w ramach ElektrykTalks, uczniowie klas 2gT, 1bT oraz 1dT wysłuchali wykładu pt. „Zagrożenia sieciowe i metody ich neutralizacji”. Ta, niezwykle interesująco i ciekawie poprowadzona przez informatyka pana Witolda Gesse prelekcja, uzmysłowiła młodzieży różne niebezpieczeństwa i zagrożenia, jakie może sprowadzić na użytkownika nieświadome lub nieodpowiedzialne korzystanie z narzędzi internetowych. Tego samego dnia pani psycholog Marta Górska-Szczotkowska przeprowadziła mini wykład dotyczący wpływu socialmediów na zdrowie psychiczne młodzieży. Uczniowie z klas 1dT, 2dT oraz 2eT zostali zapoznani z wynikami badań naukowych z zakresu psychologii, dotyczących użytkowania portali społecznościowych, wpływu socialmediów na generowanie potrzeb, wartości a nawet chorób, w tym depresji i zaburzeń lękowych. Dowiedzieli się czym jest „fomo” i jak być bardziej „jomo”, oraz dlaczego pokolenie Z powoli rezygnuje z użytkowania takich portali. Zakończeniem obchodów „Dnia Bezpiecznego Internetu 2022” w „Elektryku” była uroczysta, poważna i profesjonalna debata oksfordzka, zorganizowana przez dwie panie nauczycielki: Sylwię Pawłowską i Aleksandrę Wesołowską. Debata była tak spektakularnym wydarzeniem w życiu Szkoły, że sprawozdaniu z jej przebiegu poświęcimy osobny artykuł. |